نمایش محتوای وبی نمایش محتوای وبی

مدير شعب بانك مسكن استان خوزستان اعلام كرد:
تسهيلات مسكن جوانان در شهرهاي خوزستان چقدر است؟
مدير شعب بانك مسكن استان خوزستان، مبلغ تسهيلات پرداختي به دارندگان حساب پس انداز مسكن جوانان بعد از مدت 15 سال سپرده گذاري در شهرهاي استان خوزستان را اعلام كرد.

به گزارش روابط عمومي مديريت شعب بانك مسكن استان خوزستان، علي اصغر نادري با اشاره به موافقت شوراي پول و اعتبار با پيشنهاد بانك مسكن مبني بر افزايش سقف تسهيلات حساب پس انداز جوانان اظهار كرد: هم اكنون سقف تسهيلات از محل حساب پس انداز مسكن جوانان در پايان دوره سپرده گذاري 15 ساله براي افتتاح كنندگان اين حساب در سال جاري در تهران به يك ميليارد تومان، شهرهاي بزرگ به 850 ميليون تومان و در ساير شهرها به 700 ميليون تومان افزايش پيدا كرد.

وي افزود: بر همين اساس؛ شهر اهواز در بين شهرهاي بزرگ طبقه بندي مي شود و سقف تسهيلات حساب پس انداز جوانان در اين شهر به  850 ميليون تومان افزايش يافت و در ساير شهرهاي استان خوزستان دارندگان اين حساب مي توانند از 700 ميليون تومان تسهيلات استفاده كنند.

نادري با اشاره به اينكه حساب پس انداز جوانان يك حساب پس انداز با نگاهي بلند مدت براي تامين منزل مسكوني است، بيان كرد: اين تصميم با هدف تامين آتيه فرزندان در حوزه مسكن اتخاذ شده تا دغدغه خانواده ها براي مسكن فرزندانشان از مسير پس انداز تحقق پيدا كند.

مدير شعب بانك مسكن استان خوزستان در خصوص حساب جوانان نيز گفت: حساب پس انداز مسكن جوانان ماهيتا يكي از انواع حسابهاي سپرده سرمايه گذاري كوتاه مدت بوده كه دارنده حساب قادر است با رعايت برنامه سپرده گذاري ارائه شده توسط بانك در بلند مدت از مزايا و تسهيلات ويژه حساب مذكور برخوردار شود.

نادري ادامه داد: مدت انتظار براي دريافت وام مسكن جوانان بين 5 تا 15 است ولي براي دريافت حداكثر سقف اين تسهيلات يعني 850 ميليون تومان براي اهواز و 700 ميليون براي ساير شهرهاي استان بايد مدت 15 سال منتظر بود.

وي عنوان كرد: جزئيات چگونگي افتتاح حساب پس انداز جوانان و چگونگي واريز مبالغ براي سپرده گذاري در سايت بانك مسكن به نشاني www.bank-maskan.ir موجود است.

ساعت : 11:54:00
تاريخ : 1400/06/30

تازه های اخبار تازه های اخبار

مصاحبه

گفتگو با کارشناس بازاریابی مدیریت شعب خوزستان

دو مفهوم بازاریابی و مشتری مداری از وا‍ژگانی محسوب می شوند که ارتباط مفهومی و محتوایی نزدیکی با هم دارند. در این مصاحبه ضمن پرسش در خصوص این دو مفهوم و چگونگی ارتباط آن دو با یکدیگر . به مفاهیم مخاطب شناسی و گستره مفهوم بازاریابی به همه ارکان سازمان خواهیم پرداخت

بازاریابی بدون ارایه محصول و خدمت قابل ارایه و راهبرد بازاریابی مدیریت خوزستان در مدت باقیمانده سالجاری از دیگر پرسش های مطرح شده در این گفتگو است. علی امیدی کارشناس بازاریابی مدیریت خوزستان دانشجوی دوره دکتری است که ضمن پاسخ به پرسش های ذیل گزارشی از اقدامات و عملکرد گروه های بازاریابی مدیریت استان را در سالجاری نیز ارایه می نماید.

سوال اول : بازاریابی و مشتری مداری چه ارتباطی با هم دارند .لطفاً توضیح دهید :

پاسخ : زیربنا و هسته اصلی بازاریابی ، مشتری مداری است و می توان گفت که مشتری مداری اکسی‍ژن بازاریابی است . بازاریابی در دو کلمه خلاصه می گردد : اطلاعات و ارتباطات .

اطلاعات : داشتن دانش بانکی و شناخت رفتار بازار و ارتباطات موثر :

که شامل دو جنبه ارتباطات تجاری (کسب وکار) و ارتباطات انسانی که مبنای تکریم و مشتری مداری است. مشتری مداری مرحله تکمیلی بازاریابی است و به معنای نگه داری از مشتریانی است که قبلاً بازاریابی شده اند بنابراین این مرحله مهم تر است و اهمیت حفظ و نگهداری مشتری در همه سازمان ها از جمله شیوه های مدیریتی محسوب می گردد.

سوال دوم : آیا گستره مفهوم بازاریابی فقط محدود به جذب منابع است؟ یا به مفهوم وسیع تری اشاره دارد:

پاسخ : بازاریابی فقط به معنای یک مذاکره با مشتری نیست- بازاریابی امروز از انواع تبلیغات میدانی و اینترنتی و حضوری آغاز می شود- منجر به جلب مشتری و جذب منابع وی می شود- باعث تبلیغات دهان به دهان از طریق مشتری به دیگران می شود- رصد ، پایش و حفظ مشتریان را در بر می گیرد و در نهایت موجب برداشت ذهنی مثبت جامعه در خصوص یک برند خاص می گردد.

سوال سوم : مخاطب شناسی در بحث تبلیغات و اطلاع رسانی به چه معناست : اهمیت آن را توضیح دهید .

پاسخ : مخاطب شناسی به ویژه در حوزه بانکی به دو مقوله تقسیم می شود

1- رفتارشناسی2- نیاز سنجی

رفتار شناسی که دانشی میان رشته ای بین روانشناسی و مدیریت است به شناسایی رفتارهای اقتصادی آحاد جامعه و دلایل آن می پردازد که آگاهی نسبت به این موضوع می تواند کلید حل بسیاری از پیچیدگی های موجود در نظام های اقتصادی باشد.

سوال چهارم : بازاریابی بدون ارایه محصول و خدمت قابل رقابت چگونه ممکن است؟

پاسخ : تحقق اهداف کلان هر سازمانی بوسیله ابزارهایی تحقق می یابد که در سیستم رقابتی بانکی شامل حساب های متنوع و جذاب، خدمات سریع و دقیق و تسهیلات مطابق با نیاز جامعه است.

به عنوان مثال اگر هدف شما ساخت یک پل باشد ممکن است نداشتن یکی از مصالح باعث عدم توفیق در اجرای پروژه گردد. در خدمات ناملموس بانکی نیز همین موضوع صدق می کند ولی چون به وضوح قابل رویت نیست با مشاهده وضعیت رقبا و مقایسه و تجزیه و تحلیل منطقی آمارها می توان بسیاری از حقایق را درک کرد.

اگرچه اعتقاد دارم که در ارایه یک خدمت مشابه بین ما و رقیب کیفیت ارایه محصول و رفتار مناسب کارکنان می تواند یک مزیت رقابتی تلقی گردد

نیاز سنجی نیز به این مفهوم است که بجای آنکه بگوییم ما چه محصولاتی داریم باید از جامعه هدف خود بپرسیم شما به چه خدمتی نیاز دارید. اگر سمت و سوی طراحی حساب ها، تسهیلات و خدمات به این جهت سوق پیدا کند موفقیت چشمگیری نصیب بانک خواهد شد

سوال پنجم : آیا بازاریابی باید توسط همه ارکان یک سازمان اعمال و پیگیری شود یا توسط حوزه و بخش خاصی از سازمان. لطفا به معایب و محاسن هردو روش اشاره بفرمایید.

پاسخ : اجازه بدهید سوال را اینگونه پاسخ دهم که معتقدم بازاریابی در همه سازمان ها باید توسط همه کارکنان انجام شود و حوزه یا بخش خاصی از سازمان که در راس هرم است با برنامه ریزی های کلان حامی بازاریابی همه کارکنان باشد- همچنین حوزه یا بخش دیگری در هر سازمان که نیازی نیست لزوما در بخش های مدیریتی باشد می بایست نقطه اتصال بازاریابی کلان سازمان با پرسنل به عنوان بازاریابان سطح خرد سازمان و از حداقل ابزارهای ذیل برخوردار باشد:

1- تیم منسجم بازاریابی جهت مراجعه حضوری به بازارهای هدف2-تیم آموزش دیده جهت برقراری تماس تلفنی با سایر سازمان ها و مشتریان کلان3-تیم قوی نرم افزاری برای اطلاع رسانی در فضای مجازی 4-تیم ارزیاب که مسیول نظارت بر عملکرد افراد در زمینه بازاریابی باشد و به صورت رندومی با روش های حضوری-تلفنی – مستقیم و غیر مستقیم به بررسی رفتار کارکنان با مشتریان بپردازند.

سوال ششم : راهبرد بازاریابی مدیریت خوزستان در مدت باقیمانده سالجاری چیست ؟

پاسخ : با توجه به رهنمودهای مدیر عامل محترم بانک مبنی بر ایجاد ارتباط بیشتر با اصناف مرتبط با فعالیت تخصصی بانک ،راهبرد بازاریابی سال 93 ارتباط با اشخاص حقیقی و حقوقی شاغل در بخش مسکن می باشد و به دلیل اینکه بانک به عنوان پرداخت کننده تسهیلات در صنعت مسکن و مشتریان به عنوان تسهیلات گیرندگان محسوب می شوند اگر تعامل بانک و صنوف مرتبط در این بخش افزایش پیداکند قطعا ، منابع عمده ای از وجوه در جریان ، به بانک مسکن بازمی گردد.

سوال هفتم : اقدامات انجام شده گروه ها ی بازاریابی و مدیریت در سالجاری را به اختصار توضیح دهید ؟

پاسخ : تا پایان شهریورماه سالجاری حدوداً تعداد 24/000 مذاکره بازاریابی در سطح استان انجام و تعداد 10/500حساب در این راستا افتتاح شده است که در مجموع باعث رشد منابع مدیریت خوزستان معادل 23/49 درصد شده است.

جمع کل منابع تا پایان شهریور ماه : 17/672/325/000/000 ریال

ایجاد گروه رابطین بازاریابی و شبکه فعال بازاریابی

تدوین برنامه های سالانه ، فصلی و ماهانه برای گروه بازاریابی

برگزاری جلسات بارش یا طوفان مغزی

حضور در همایش ها ، جشن ها و برگزاری جشن در سطح استان در راستای برند سازی

تمرکز بر بازاریابی توصیه ای توسط مشتریان

آموزش عملی بازاریابی به همکاران با مراجعه مسیولین ستاد به شعب

فرهنگ سازی تدریجی در زمینه بازاریابی داخلی و خارج از شعبه

برنامه ریزی هفتگی برای حضور را بطین در بازارهای هدف همراه با مسیولین شعب

رصد تحولات بازارهای هدف و شرکت های خصوصی و حتی پیگیری مبادی تصمیم گیری تا حوزه های خارج از استان

حضور در همایش ها و سمینارهای برگزار شده مخصوصاً در زمینه صنایع بزرگ یا صنعت ساختمان

استفاده از تعاملات استانی و شرکت در جلسات استانداری، سازمان ها ، شرکت ها و رصد اخبار مربوط به افتتاح ، توسعه یا تغییرات مدیریتی در شرکت های بزرگ استان

تشکیل کمیته بازاریابی بصورت روزانه و بررسی نقاط قوت و ضعف شعب و همچنین شناسایی مشتریان هدف و معرفی به شعب تابعه

آموزش عملی بازاریابی به متصدیان و سنجش اطلاعات شغلی آنها در تمامی بازدید ها

معرفی شرح خدمات و محصولات بانک از طریق مکاتبات مکرر به سازمانها شرکتها و اشخاص حقیق و حقوقی و موسسات و بانکها

تشکیل رابطین بازاریابی شعب و آموزش عملی از طریق کارگروهی و تیمی و مراجعه حضوری در بازارهای هدف

حضور در مذاکرات بازاریابی و مراقبت از مشتریان هدف

بررسی هفتگی آمار شعب و ارزیابی عملکرد آنها و شناسایی نقاط ضعف شعب ضعیف در سپرده پذیری و دعوت از مسوولین آن شعب جهت اریه راهکارهای مناسب جهت بهبود و تغییر وضعیت موجود به وضعیت مطلوب

شرکت و حضور فعال در نمایشگاههای استان در راستای شناسایی مشتریان هدف و توزیع بروشور خدمات و محصولات بانک و مذاکره با تمامی غرفه داران توسط همکاران و مسوولین شعب

آخرین بروزرسانی 1394/5/6