تازه های اخبار تازه های اخبار

در گفتگو با مدیر شعب این استان تشریح شد

دلایل ارتقا درجه 8 شعبه در مدیریت خوزستان

با تلاش و کوشش بی نظیر همکاران در سال گذشته شاهد افزایش درجه 8 شعبه ، ابقا 2 شعبه و نزدیکی تعداد دیگری از شعب به مرز ارتقا بوده ایم

ارتقا درجه 8 شعبه در مدیریت خوزستان طی سال 92 فرصتی را فراهم نمود تا علل و متغیرهای تاثیرگذار بر روند رشد درجه شعب یاد شده بررسی ، تحلیل و اطلاع رسانی شود. اتفاق نادر و کم نظیری که تا کنون در مدیریت استان سابقه نداشته اما با تلاش و کوشش بی نظیر همکاران در سال گذشته شاهد افزایش درجه 8 شعبه ، ابقا 2 شعبه و نزدیکی تعداد دیگری از شعب به مرز ارتقا بوده ایم که امید است این شعب نیز با برنامه ریزی و تلاش مضاعف بتوانند در سالجاری به نقطه ارتقا نایل آیند.نکته مهم و قابل توجه در این خصوص رتبه نخست مدیریت خوزستان در کسب بیشترین تعداد شعب ارتقا یافته در بین مدیریت های سراسر کشور بدون مدیریت های استان تهران است.

اطلاعات بیشتر را طی گفتگو با عباسعلی شفیعی مدیر شعب استان دنبال می کنیم.

1 ) چه اقدامات و فعالیت هایی موجب ارتقا شعب مذکور شده است ؟

ضمن تشکر از اینکه فرصتی را در اختیار بنده گذاشته اید تا به شمه ای از اقدامات صورت گرفته در خصوص فرآیند ارتقا شعب این مدیریت در سال گذشته اشاره کنم.در آغاز لازم می دانم از تلاش و زحمت همه کارکنان شعب ارتقا یافته بویژه مسیول و معاون محترم شعبه تشکر و قدردانی نمایم. زیرا کسب این افتخارات حاصل برنامه ریزی ،‌درایت ، تعهد و تلاش مضاعف این عزیزان است.سال گذشته با هماهنگی دوایر حوزه ستاد و طی جلسات متعدد با رؤسای شعب استان توانستیم تا حدود زیادی همکاران شعب را در خصوص متغیرها و مولفه های ارتقا درجه توجیه نماییم. به عبارت دیگر افق و چشم انداز حرکت را برای آنان ترسیم کردیم.

رصد ماهانه سیستم مانیتورینگ شعب واطلاع رسانی بموقع وهدفمند دراین خصوص ، برگزاری دوره های توجیهی آموزشی بمنظور آشنایی شعب با شاخص های اصلی درجه بندی و نحوه امتیاز دهی آن درسال گذشته ،تعیین اهداف خاص وویزه جهت برخی از شعب بمنظور حرکت به سمت منابع ارزان قیمت وهمچنین مصارف کوتاه مدت ، بازاریابی هدفمند وپیگیر جهت افزایش رشد منابع شعب بویژه منابع کم هزینه و برنامه ریزی جهت تحقق هر چه بهتر فر آیند رشد متوازن درتمامی بخش ها از جمله مهمترین اموری است که با جدیت وتلاش همکاران درسال گذشته محقق شده است .

2 ) مهمترین عوامل ایجاد ارتقا چه متغیرهایی بوده است ؟

مولفه های متعددی در افزایش درجه و ارتقا تاثیرگذارند از جمله جذب منابع بویژه منابع ارزان قیمت ، پرداخت تسهیلات با نرخ بازدهی بالا همانند تسهیلات بدون سپرده و تسهیلات ناشی از فروش اوراق ، فعالیت های کارمزد محور که بعنوان نمونه شعبه ناحیه صنعتی بندر ماهشهر در این زمینه فعالیت بسیار خوبی داشته است. همچنین کاهش مطالبات معوق و ترمیم نسبت مطالبات به تسهیلات نیز کمک خوبی به روند ارتقا درجه شعب داشته است.

3- لطفاً به شعب ارتقا یافته و درجه افزایش آن اشاره بفرمایید؟

قبل از اشاره به شعب مذکور لازم است یادآور شوم که خوشبختانه علاوه بر 8 شعبه ای که ارتقا درجه یافته اند تعداد قابل توجه دیگری از شعب در مرز ارتقا قرار داشته اند که با برنامه ریزی و تلاش بیشتر می توانند در سالجاری به نقطه ارتقا رسیده و مشمول ارتقای درجه شوند. به همین منظور از طریق مدیریت استان ضمن قدردانی از تلاش آنان ، اطلاع رسانی لازم بمنظور تشویق و ترغیب آنان جهت رسیدن به حد نصاب شاخص های ارتقا صورت گرفته است.در هر صورت از زحمات و کوشش های پیگیر و بی دریغ همکارانم در تمامی شعب بویژه 8 شعبه یاد شده سپاسگزاری می نمایم.

از شعبه زیباشهر اهواز و مرکزی ایذه که از درجه 2 نوع ب به نوع الف ارتقا یافته ، شعب رامهرمز ، ناحیه صنعتی بندر ماهشهر و کوی ملت اهواز که از درجه 3 به درجه 2 نوع ب ارتقا یافته اند و شعب لشکر ، خرمکوشک و هاشمیه اهواز که از درجه 4 به درجه 3 ارتقا داشته اند صمیمانه تشکر و قدردانی می نمایم.

دو شعبه لالی و شهید وهابی اهواز نیز که در مرز تنزل بوده اند خوشبختانه با برنامه ریزی وتلاش مضاعف رییس وکارکنان این دو شعبه توانستیم از تنزل درجه آنان جلوگیری کرده تا در مکان و درجه قبلی خود ابقا شوند .

4-بنظر جنابعالی چه پارامتر ها ومتغیر هایی باید در افزایش درجه شعب لحاظ شوند؟

به صورت خلاصه وکوتاه اگر بخواهیم به سوال شما پاسخ دهم باید به نکات وعوامل ذیل بیشترین امتیاز داده شود :جذب منابع کم هزینه و ارزان قیمت ، بحث تخصیص و اعطای تسهیلات براساس نرخ واقعی سود بویژه تسهیلات با نرخ بازدهی بازار و یا تسهیلاتی که از طریق اوراق سپرده ممتاز پرداخت می شوند مثل تسهیلات خرید و جعاله تعمیرات و یا تسهیلات ساخت واحدهای مسکونی ،کاهش مطالبات معوق وافزایش وصولی های ناشی از آن و فعالیت های کارمزد محور می توانند مولفه های خوبی برای ارتقا درجه شعب باشند .البته به عنوان مهمترین عوامل امتیاز ونمره بیشتری لازم است به آنان داده شود

5- و اما سخن پایانی و احیانا توصیه ای به همکاران؟

در پایان لازم می دانم از رهنورد ها ، دستورات وتوصیه های مهم مدیر عامل محترم ومدیران ارشد بانک که همیشه چراغ راه و روشنگر میسر حیات سازمانی مان بوده اند صمیمانه تشکر وقدردانی نمایم .انشای الله درسالجاری نیز از منویات وفرمایشات این عزیزان درجهت رسیدن به اهداف متعالی بانک استفاده کرده تا به پیمایش سریعتر این مسیر نایل آییم .توصیه ای که به همکاران درسطح شبکه بانک دارم توصیه ای است از جانب یک برادر وهمکار صمیمی که از همه بزرگواران و همکاران ارجمندم می خواهم همیشه ودر همه جا عرق وتعصب سازمانی خود را حفظ کنند و با جدیت و حمیت هر چه تمامتر برحفظ و اعتلای جایگاه بانک پافشاری نموده و با پذیرش سخت ترین امور و مسیولیت ها یار و یاور سازمان خود باشند .با آرزوی قبولی طاعات وعبادات همه شما وسر بلندی و افتخار برای کارکنان ارزشمند وبا صلابت بانک مسکن . پیروز باشید.

آخرین بروزرسانی 1394/5/6