تازه های اخبار تازه های اخبار

در گروه بیمه و بانک اتفاق افتاد

رتبه نخست مدیریت خوزستان در تکریم ارباب رجوع

براساس اعلام رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان، مدیریت بانک مسکن این استان در سال 93 توانست رتبه نخست تکریم ارباب‌رجوع را به دست آورد.

 

به گزارش روابط عمومی این مدیریت، براساس نظارت‌های انجام شده به وسیلة بازرسین طرح تکریم در سال 93 و در راستای اجرای مصوبه شورای عالی اداری تحت عنوان « ارتقا و حفظ کرامت مردم در نظام اداری » مدیریت خوزستان با کسب رتبه نخست گروه بانک و بیمه حدود 80% از مجموع امتیازات مورد نظر را به دست آورد.

مؤلفه‌ها و شاخص‌های ارزیابی طرح شامل آموزش و فرهنگ‌سازی طرح تکریم، مستندسازی عملکردها، بهبود و اصلاح روش‌های ارایه خدمت به مردم، اطلاع‌رسانی از نحوه عرضه خدمت به مردم، تهیه و عملیاتی کردن منشور اخلاقی، پیش‌بینی فضا و امکانات مناسب جهت رفاه حال ، نظرسنجی از مراجعین، نظارت و بازرسی ، تشویق و تنبیه و سنجش رضایت مراجعین است. در بیشتر این شاخص امتیازهای داده شده نزدیک به امتیاز حداکثر بوده است.

یکی از اقدامات مؤثر مدیریت خوزستان در این زمینه ایجاد فضای مطلوب و استقرار امکانات رفاهی در سطح شعب برای مراجعین است که موجب افزایش سطح رضایتمندی بسیاری از مشتریان شده است. بازرسین طرح نیز با مراجعه و حضور در بسیاری از شعب استان ، این موضوع را تایید کردند.

از دیگر شاخص های مورد رضایت بازرسین طرح می توان به فرآیند خوب معرفی محصولات وخدمات بانک به مراجعین اشاره کرد زیرا این روند با استفاده از ابزارهای متفاوت اطلاع رسانی بخوبی در حال انجام است.

معرفی مهمترین و اصلی ترین خدمات بانک به مردم از طریق رسانه های نوشتاری مانند روزنامه ، هفته نامه ، بروشور، تراکت و پوستر در قالب مصاحبه، خبر، گزارش و آگهی یکی دیگر از اقدامات خوب صورت گرفته در این زمینه است.

حضور همکاران در محل ادارات ، سازمان ها ، نهادها و دستگاههای اجرایی بمنظور شناساندن و تکمیل فرایند اطلاع‌رسانی خدمات مهم بانک به گروه‌های هدف اقدامی است که تاکنون با استقبال خوب کارکنان نهادهای اجرایی استان نیز روبرو شده است.

این اقدام با توزیع بروشور، تراکت، هدایای تبلیغاتی و تشریح حضوری خدمت و محصول مورد نظر صورت گرفته است.

بکارگیری ابزارهای الکترونیکی برای رساندن اطلاعات به مشتریان نیز انجام شده است.

عباسعلی شفیعی مدیر شعب خوزستان در گفتگویی کوتاه به علل این موفقیت اشاره کرد و گفت:

مهمترین نکته در این خصوص رفتار و اخلاق خوب همکاران در برخورد با مراجعین است بطوریکه در طول هر ماه با کمترین مورد نارضایتی از طرف مشتریان روبرو هستیم .جالب است بدانیم که بازرسین طرح همیشه از رفتار و برخورد مناسب همکاران در سطح شعب رضایت داشته و این مورد را به صورت حضوری نیز مطرح و بیان کرده اند.

وی افزود:

راهنمایی مشتریان و مشاوره های بانکی به آنان از طرف همکاران حوزه های صف و ستاد نیز همیشه با صبر و حوصله و سعه صدر انجام شده است که این مورد از دید بازرسین طرح پنهان نمانده است.

مدیر شعب خوزستان با شمردن سایر عوامل موفقیت این مدیریت در طرح تکریم اضافه کرد:

فراهم آوردن زمینه ارتباط سریع مشتریان با مسیولین مدیریت از طریق ابزارهای الکترونیکی ، کوتاه سازی فرآیند انجام بعضی از امور ، اطلاع رسانی خوب محصولات و خدمات بانک به مشتریان، فراهم کردن امکانات رفاهی مناسب در سطح همه واحدهای صف بطویکه چهره شعب استان از نظر فضای درونی و بیرونی با تغییرات عمده و اساسی روبرو شده است ، توجه به اظهار نظر و پیشنهادات مشتریان در بازدیدهای دوره ای مسیولین مدیریت از شعب و تاکید بر موضوع مهم مشتری مداری در همه جلسات و دوره های آموزشی از مهمترین فاکتورهای کسب این امتیاز است.


گفتنی است مدیریت خوزستان طی سال‌های اخیر همواره رتبه نخست و یا برتر طرح تکریم را در میان دستگاه های اجرایی استان و یا گروه بیمه و بانک به دست آورده‌ است.

یادآور می شود فراهم کردن شرایط و زمینه برای برقراری ارتباط سریع مراجعین شعب با مدیریت استان به منظور طرح مشکل و یا سایر اظهار نظرات آنان موجب شده که مسیولین حوزه ستاد در کمتر از 2 روز مشکل و یا مورد را بررسی و پیگیری نمایند.

آخرین بروزرسانی 1394/5/5