تازه های اخبار تازه های اخبار

مصاحبه

مصاحبه مصاحبه با معاون اجرایی مدیریت

لطف اله آباد معاون اجرایی مدیریت خوزستان طی گفتگویی مهمترین دستاوردها و عملکرد حوزه کاری خود در سال گذشته را بیان کرد.

وی به عنوان کارمند نمونه از طرف استانداری انتخاب و در جلسه‌ای که با حضور مسیولین دستگاه‌های اجرایی استان به مناسبت هفته دولت برگزار شد لوح تقدیر و هدایای خود را در سال 93 از مدیران ارشد استان تحویل گرفت .ایشان از طرف مدیریت استان بعنوان چهره اثرگذار نیز معرفی شده است.گفتگوی خلاصه‌ شده کارشناس روابط عمومی مدیریت خوزستان با ایشان را می‌خوانیم:

معاون اجرایی مدیریت خوزستان درپاسخ به این پرسش که روند و میزان فروش اقساطی تسهیلات مسکن مهر تا کنون چگونه بوده است می گوید:

با راهنمایی وحمایت های بی‌دریغ مدیر محترم شعب و همکاری خوب شعب مشمول طرح توانستیم تا پایان سال 93 بیش از 51 هزار واحد آماده تحویل را فروش اقساطی کنیم که در نوع خود با توجه به مشکلات و محدودیت موجود اقدامی اساسی و قابل توجه است.

در این بخش با تشکیل کارگروه‌های تخصصی بین سازمان‌های ذیربط و مرتبط با موضوع مسکن مهر و همچنین تشکیل جلسات کارشناسی در سطح شعب و با حضور مسیولین حوزه ستاد بویژه با پیگیری‌های مستمر مدیر محترم و همراهی مسیولین دایره اعتبارات مدیریت به خصوص آقای هابیلی و خانم ابراهیم پور مباحث متعدد مربوط به حوزه مسکن مهر بویژه روند فروش اقساطی واحدهای آماده فروش با جدیت در طول سال گذشته پیگیری شد.

در خصوص بازسازی و نوسازی گسترده شعب استان وی می‌گوید:

در ادامه حرکت‌های خوبی که از سال‌های گذشته آغاز شده، طی سال 93 نیز بیش از 20 شعبه تعمیر و بازسازی و در مجموع طی دو سال اخیر بیش از 50 شعبه مدیریت مشمول بازسازی و نوسازی اساسی شدند.

اقدامات خوب صورت پذیرفته در این بخش نیز انصافاً با حمایت های بی‌شایبة مدیر محترم و همکاران اداره ساختمان بانک و همکاران ذیربط در مدیریت استان به ویژه کارشناس محترم ساختمان آقای شایسته پور و سایر دوایر مرتبط مانند دایره تجهیز و پشتیبانی و دایره سیستم‌ها همراه بوده است .

وی افزود:

تعیین تکلیف 22 شعبه استیجاری استان نیز اقدام بموقع و مهمی است که در سال گذشته تاثیر خوبی بر روند فعالیت های روزانه یاد شده داشته است. زیرا این شعب با فراغ خاطر و بدون دغدغه و نگرانی به فعالیت‌های مهم روزانه خود ادامه داده و سهم قابل توجهی نیز بر روند رشد شاخص ها به ویژه جذب منابع داشته اند.

برگزاری نشست های پژوهشی با حضور اساتید دانشگاه و کارشناسان مدیریت و شعب در حوزه‌های مختلف بانکی و اقتصادی از دیگر اقدامات صورت گرفته در بخش آموزش است .

در این نشست‌ها موضوعاتی چون رکود تورمی و روش های برون‌رفت از آن، نقش نظام بانکی در تاثیر و تاثر از رکود تورمی، ابزارهای نوین در بخش مسکن و مشتری مداری از مهم‌ترین عناوین مورد بررسی در نشست های یاد شده بوده است .

تشکیل مجامع ارزیابی عملکرد شعب در بخش‌های مهم حوزه کاری مانند جذب منابع بویژه منابع ارزان قیمت و صفر درصدی و تبیین سیاست های بانک به شعب از مهمترین فعالیت هایی است که تا کنون پیگیری و دنبال شده است.

وی در خصوص نهادینه شدن فرآیند بازاریابی در سطح شعب مدیریت خوزستان تصریح می کند:

با نهادینه شدن فرهنگ مذاکره دو طرفه و بازاریابی مستقیم در شعب توانستیم بازاریابی مویرگی را در سطح اغلب همکاران شعب فرهنگ سازی کنیم.

می توان با قاطعیت بیان که بازاریابی در این مدیریت به یکی از مولفه های فرهنگ سازمانی کارکنان تبدیل شده است.
البته این دست آورد مهم یک فرآیند است که در طی گذشت زمان با همکاری و فعالیت خوب مدیر محترم ، مسیولین حوزه ستاد و همکاری رؤسای شعب و حضور موثر تعداد زیادی از همکاران حاصل شده است. این روند و حرکت اساسی بی شک با هدایت ها و رهنمودهای بیشتر مدیران عالی بانک در سالهای آتی با تلاش و جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

وی در ادامه به ترمیم بعضی از شاخص ها در سال گذشته اشاره می کند و در این خصوص می گوید:

ایجاد ساز و کار کنترلی مناسب در مدیریت مصارف بانک به گونه ای که توانستیم شاخص های NPLو نسبت مصارف به منابع و بهای تمام شده منابع را در حد مناسبی تعدیل کرده و از افزایش این شاخص ها جلوگیری کنیم.
با ایجاد برنامه ریزی مناسب و هماهنگی مدیریت بهینه پرداخت تسهیلات بخصوص تسهیلات مسکن مهر در شعب از طریق طراحی فرم ها و ابزارهای کنترلی ویژه و با پایش آن از بروز اشتباهات در پرداخت تسهیلات جلوگیری کردیم.

وی در پاسخ به پرسش که رمز موفقیت امور در مرحله اجرا چیست؟ اینگونه اظهار نظر می‌کند:

تصمیم‌گیری صحیح کمک فراوانی به اجرای درست و بدون ریسک کارها می کند زیرا عوامل اجرایی قطعاً اقدام و تصمیم درست را با میل و رغبت بیشتری دنبال می‌کنند.

عامل مؤثر دیگر در ضمانت اجرای صحیح امور، توجه به دانش و تجربه و معلومات عوامل اجرایی است که قرار است این تصمیم را در سطح سازمان عملی سازند .

اگر مؤلفه‌های یاد شده در بدنه اجرایی یک سازمان وجود نداشته باشند و یا ضعیف عمل نماید بی شک قوی ترین تصمیم هم در اجرا با مشکل مواجه خواهد شد. ضمن اینکه تعهد و مسیولیت‌پذیری کارکنان همراه با عرق سازمانی نیز کمک فراوانی به تقویت فرآیند اجرایی امور می‌کنند .

آخرین بروزرسانی 1394/4/23