در گروه بیمه و بانک اتفاق افتاد

مدیریت خوزستان رتبه نخست در تکریم ارباب رجوع را کسب کرد

براساس اعلام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان، مدیریت بانک مسکن این استان در سال 94 توانست رتبه نخست تکریم ارباب‌رجوع را به دست آورد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت خوزستان، براساس نظارت‌های انجام شده به وسیلة بازرسان طرح تکریم در سال 94 و در راستای اجرای مصوبه شورای عالی اداری تحت عنوان «ارتقا و حفظ کرامت مردم در نظام اداری » مدیریت خوزستان با کسب رتبه نخست گروه بانک و بیمه حدود 74% از مجموع امتیازات مورد نظر را به دست آورد.
مؤلفه‌ها و شاخص‌های ارزیابی طرح شامل آموزش و فرهنگ‌سازی طرح تکریم، مستندسازی عملکردها، بهبود و اصلاح روش‌های ارایه خدمت به مردم، اطلاع‌رسانی از نحوه عرضه خدمت به مردم، تهیه و عملیاتی کردن منشور اخلاقی، پیش‌بینی فضا و امکانات مناسب جهت رفاه حال، نظرسنجی از مراجعان، نظارت و بازرسی، تشویق و تنبیه و سنجش رضایت مراجعان است. در بیشتر این شاخص امتیازهای داده شده نزدیک به امتیاز حداکثر بوده است.
یکی از اقدامات موثر مدیریت خوزستان در این زمینه ایجاد فضای مطلوب و استقرار امکانات رفاهی در سطح شعب برای مراجعان است که موجب افزایش سطح رضایتمندی بسیاری از مشتریان شده است. بازرسان طرح نیز با مراجعه و حضور در بسیاری از شعب استان، این موضوع را تایید کردند.
از دیگر شاخص های مورد رضایت بازرسان طرح می توان به فرآیند خوب معرفی محصولات و خدمات بانک به مراجعان اشاره کرد زیرا این روند با استفاده از ابزارهای متفاوت اطلاع رسانی به خوبی در حال انجام است.
معرفی مهمترین و اصلی ترین خدمات بانک به مردم از طریق رسانه های نوشتاری مانند روزنامه، هفته نامه، بروشور، تراکت و پوستر در قالب مصاحبه، خبر، گزارش و آگهی یکی دیگر از اقدامات خوب صورت گرفته در این زمینه است.
حضور همکاران در محل ادارات، سازمان ها، نهادها و دستگاه های اجرایی به منظور شناساندن و تکمیل فرایند اطلاع‌رسانی خدمات مهم بانک به گروه‌های هدف اقدامی است که تاکنون با استقبال خوب کارکنان نهادهای اجرایی استان نیز روبرو شده است.
این اقدام با توزیع بروشور، تراکت، هدایای تبلیغاتی و تشریح حضوری خدمت و محصول مورد نظر صورت گرفته است. به کارگیری ابزارهای الکترونیکی برای رساندن اطلاعات به مشتریان نیز انجام شده است.
عباسعلی شفیعی مدیر شعب خوزستان نیز در این خصوص اظهار کرد: مهمترین نکته در این خصوص رفتار و اخلاق خوب همکاران در برخورد با مراجعان است به طوریکه در طول هر ماه با کمترین مورد نارضایتی از طرف مشتریان روبرو هستیم. جالب است بدانیم که بازرسان طرح همیشه از رفتار و برخورد مناسب همکاران در سطح شعب رضایت داشته و این مورد را به صورت حضوری نیز مطرح و بیان کرده اند.
وی افزود: راهنمایی مشتریان و مشاوره های بانکی به آنان از طرف همکاران حوزه های صف و ستاد نیز همیشه با صبر و حوصله و سعه صدر انجام شده است که این مورد از دید بازرسان طرح پنهان نمانده است.
مدیر شعب خوزستان با شمردن سایر عوامل موفقیت این مدیریت در طرح تکریم اضافه کرد: فراهم آوردن زمینه ارتباط سریع مشتریان با مسیولان مدیریت از طریق ابزارهای الکترونیکی، کوتاه سازی فرآیند انجام بعضی از امور، اطلاع رسانی خوب محصولات و خدمات بانک به مشتریان، فراهم کردن امکانات رفاهی مناسب در سطح همه واحدهای صف به طویکه چهره شعب استان از نظر فضای درونی و بیرونی با تغییرات عمده و اساسی روبرو شده است، توجه به اظهار نظر و پیشنهادات مشتریان در بازدیدهای دوره ای مسیولان مدیریت از شعب و تاکید بر موضوع مهم مشتری مداری در همه جلسات و دوره های آموزشی از مهمترین فاکتورهای کسب این امتیاز است.
مدیریت خوزستان طی سال‌های اخیر همواره رتبه نخست و یا برتر طرح تکریم را در میان دستگاه های اجرایی استان و یا گروه بیمه و بانک به دست آورده‌ است.
یادآور می شود فراهم کردن شرایط و زمینه برای برقراری ارتباط سریع مراجعان شعب با مدیریت استان به منظور طرح مشکل و یا سایر اظهار نظرات آنان موجب شده که مسیولان حوزه ستاد در کمتر از دو روز مشکل و یا مورد را بررسی و پیگیری نمایند.
Last Updated 1395/7/5