تشریح عملکرد کمیته بازاریابی مدیریت خوزستان در سال 92

بیش از 45000مذاکره بازاریابی مدیریت خوزستان

علی امیدی کارشناس بازاریابی مدیریت خوزستان عملکرد گروه های بازاریابی مدیریت و شعب تحت پوشش را در سال گذشته تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت،علی امیدی با اشاره به تعداد مذاکرات موفق و مذاکرات در دست اقدام و پیگیری گفت: در سال گذشته بیش از 45 هزار مورد مذاکره داشته ایم که تعداد 31 هزار آن موفق و منجر به افتتاح حساب شده است. حدود 15 هزار مورد آن مذاکراتی است در دست اقدام و پیگیری که امیدواریم در سالجاری بتوانیم بخش زیادی از این موارد را پیگیری و به نتیجه برسانیم. وی افزود :

این اقدامات صورت گرفته در سال گذشته ناشی از مذاکرات کمیته بازاریابی مدیریت و گروه های بازاریابی شعب است که لازم است از فرصت استفاده نموده و مراتب قدردانی خود را از گروه های بازاریابی شعب اعلام نمایم. نقش مؤثر و مستمر آنان در جذب منابع بویژه منابع خرد و پایدار ستودنی است . تلاش و پیگیری این همکاران بوده که مدیریت خوزستان توانست در سال 92 با 51/24 درصد رشد منابع ، بالاتر از میانگین رشد بانک حرکت نموده و به موفقیت های خوبی در این زمینه دست یابد. اگر چه با توجه به شرایط اقتصادی در سال گذشته و رقابت های شدید نظام بانکی در سال گذشته نگهداری بخشی از منابع جذب شده میسر نبوده اما با تلاش و پیگیریهای بی وقفه همکاران توانستیم مبالغ قابل توجهی از منابع جذب شده را تقریباً به شکل پایدار نگهه داریم.

وی در خصوص فعالیت های کارمزد محور کمیته بازاریابی مدیریت بویژه در بخش صدور ضمانت نامه می گوید: در سال 92 با مذاکرات پیگیر و بازاریابی های انجام شده تعداد 147 فقره ضمانت نامه به ارزش بیش از 669/1 هزار میلیارد ریال با وثیقه مطمئن و بدون ریسک (سپرده بانکی) صادر گردید که حدود 36 درصد کل ضمانت نامه های بانک را در سال گذشته شامل می شود. در این بخش مدیریت خوزستان رتبه نخست را در سطح کشور بدست آورده است. در خصوص سایر اقدامات گروه های بازاریابی در سال 92 ایشان ادامه می دهد:

ارائه راهکارهای عملی بازاریابی داخلی و نحوه جذب مشتریان هدف از طریق آموزش عملی آنان توسط رئیس شعبه، آموزش عملی بازاریابی به متصدیان و سنجش اطلاعات شغلی آنها در همه بازدیدهای مدیر شعب استان ، معرفی و تشریح خدمات و محصولات بانک از طریق مکاتبه و مراجعه حضوری به سازمانها یا شرکتها و موسسات بخش های خصوصی و دولتی، استفاده از فرصت های موجود بمنظور مذاکره با تمامی مدیران و مسئولین استانی در جلسات استانداری و سایر جلسات مشابه بمنظور بازاریابی و تبیین خدمات و محصولات بانک، حضور همیشگی و مستمر گروه بازاریابی مدیریت در کنار شعب و ارائه کمک فکری به آنان، نهادینه شدن فرهنگ مذاکره و بازاریابی در سطح شعب، تشکیل فایل مشتریان هدف در شعب و پیگیری مذاکرات تا مشخص شدن نتیجه نهایی، حضور فعال مدیر شعب در مذاکرات بازاریابی و مراقبت از مشتریان هدف، بازاریابی و جذب و اختصاص حدود 8000 دستگاه کارتخوان با نظارت مستقیم مدیر استان، مذاکره مستقیم با حدود 300 نفر ازمراجعین و مشتریان اعم از حقیقی و حقوقی توسط مدیر شعب در سال گذشته، مذاکرات متعدد با شرکت های psp در راستای بهبود و اثر بخشی دستگاه های کارتخوان، اخذ فایل تمامی اصناف و شرکت های صادر کننده و وارد کننده از سازمان صنعت و معدن و تجارت استان و مکاتبه با آنها و همچنین معرفی به شعب تابعه بمنظور جذب منابع که تا حدود زیادی موفق و کارساز بوده، حضور رؤسای شعب در همایش های بازاریابی و مشتری مداری که در سطح استان با حضور اساتید برجسته بازاریابی کشور برگزار می شود، بررسی هفتگی فرآیند جذب منابع شعب و شناسایی نواقص و آسیب های موجود بمنظور ارائه راهکارهای مناسب جهت بهبود وضعیت کنونی، انجام مصاحبه و تقدیر از شعب موفق در امر بازاریابی در نشست های متعدد ماهانه، فرهنگ سازی بازاریابی در سطح شعب از طریق چاپ و نشر ویژه نامه هفتگی بازاریابی ، پیگیری و تسهیل امور مشتریان هدف توسط مدیر شعب بعنوان یک رکن هماهنگ کننده و مراقبت کننده از مشتریان خاص که در فرآیند بازاریابی جذب بانک شده اند، شرکت و حضور فعال مدیر شعب در تمامی همایش ها، سخنرانی ها و مناسبت های ملی و مذهبی از جمله روز معلم ، روز پزشک و جشن های فارغ التحصیلی و مناسبت های تودیع و معارفه در راستای برندسازی و ایجاد یک تصویر مثبت از برند بانک مسکن در اذهان مردم استان از مهمترین اموری است که در سال گذشته برنامه ریزی، پیگیری و انجام شده است.

در سال جاری نیز علاوه بر استمرار و تکمیل موارد انجام شده در سال گذشته ، شیوه ها و موارد ذیل نیز با جدیت پیگیری و دنبال خواهد شد :

تلاش در جهت تغییر ترکیب منابع از سپرده های گران به سمت منابع و سپرده های ارزان قیمت بویژه وجوه ارزان قیمت صفردرصدی و یا سپرده هایی که از کمترین نرخ پول و هزینه برخوردارند ، جلوگیری از نوسان زیاد منابع از طریق جذب منابع خرد و پایدار ، تغییر رویکرد مذاکرات بازاریابی به سمت بخش های خصوصی و غیر دولتی با توجه به تاکید و همراهی دولت تدبیر و امید در این زمینه ، تعیین حوزه و محدوده جغرافیایی بازاریابی برای شعب و تاکید بر تمرکز مذاکرات در این حوزه ها ، مذاکره با شرکت های بزرگ و معظم اقتصادی غیر دولتی در سطح استان بمنظور جذب حداقل بخشی از منابع آنان ، آموزش همکاران تازه استخدام در 4 بخش فنون مذاکره ، روابط عمومی ، مشتری مداری و بازاریابی بمنظور نهادینه کردن فرآیند جذب منابع در داخل شعبه و آماده کردن آنان برای برقراری ارتباط بیشتر و موثرتر با مراجعین و مشتریان کلان و پیگیری جدی مذاکرات نیمه تمام سال گذشته بمنظور کسب نتیجه نهایی از مهمترین برنامه های کمیته بازاریابی مدیریت خوزستان با همراهی و همکاری گروه های بازاریابی شعب در سالجاری است که امیدواریم به نتایج خوب و درخشانی در این خصوص دست یابیم.

Last Updated 1394/5/6